tisdag 17 november 2020

Dagens lögner – Sambons konspirationsteorier förstör relationen Jag är rädd

 Då var det dags igen att uppmåla konspirationsteorier som skadliga och hotar äktenskap och annat.

 Så här skriver Expressen om det.

 ”Alternativa förklaringar. Så beskriver både ”Frida” och ”Sofia” det som trollbundit deras respektive familjemedlemmar.

 Det handlar om vaccin, 11 september och Estonia. Det handlar om konspirationsteorier och de skapar slitningar i nära relationer.

 – Det blir väl så om man sitter timme efter timme och kollar Youtube. Efter ett tag så blir ju det en sanning. Det tycker jag är läskigt, säger Sofia.

 Enligt psykologen Mattias Lundberg hjälper det inte att diskutera.

 – Om syftet är att försöka övertyga personen om att den har fel, då kommer du sannolikt att misslyckas.

Då finns det bättre lösningar att ta till.”

Sambons konspirationsteorier förstör relationen: ”Jag är rädd”

https://www.expressen.se/premium/relationer/sambons-konspirationsteorier-forstor-relationen-jag-ar-radd/

Varför är det så hemskt att ifrågasätta saker som har hänt, varför måste man tro på det media skriver. Som med Estonia där regeringen har mörkat vad som hänt och därför börja folk att ifrågasätta. Men som vanligt är det tabu och hemskt att ifråga sätta och tänka själva. Eller som med vaccin då man fick problem med det och att det mycket väl kan vara en agenda bakom för egentligen varför ska vi vaccinera oss emot en vanlig influensa.

Denna del tycker jag är mycket intressant

”Enligt psykologen Mattias Lundberg hjälper det inte att diskutera.”

Varför skulle han veta ”experten” med rätt åsikt, hur kan han veta vad som är sant om dessa konspirationsteorier. Inte ett skvatt som så ofta.

Denna artikel är till för att förlöjliga de som är kritiska och vill få bättre förklaringar. Dessa konspirationsteorier uppstår inte utan orsak, utan det är alltid så att saker och ting inte lagts fram på ett ärligt sätt av myndigheter. Om det inte hade varit något så hade myndigheterna lagt fram allt och skrivit ärligt och inte tystat ned.

Artikeln har till uppgift att säga till de som inte tror på konspirationsteorier att de har rätt att de inte behöver ifrågasätta. Att allt är normalt och att de är bara tokiga.

En erfarenhet som jag lärt mig de senaste 10 åren är att sanningen är inte det man tror, det som media, myndigheter och andra organisationer bombar är ofta inget annat än ren lögn och desinformation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den blinde ateisten

Varför jag skriver detta är att jag såg en video från swebbtv samt även lyssnat och läst vad andra ateister tror. Missförstå mig inte Swebbt...